3 februari

aldrig märkt att man blivit så uppblåst den där tiden på månaden, och att man faktiskt går upp i vikt - försöker förneka att jag faktiskt fuskat lite den senaste veckan, eller bara att jag börjat med kolhydrater igen, men jag tror proviva hjälper lite på traven sådär. 
fast fick ett litet wake-up call efter jag käkat ljust bröd och choklad och försökte sedan gymma, inte mått så här illa på länge. så blä blä blä måste köra igång på riktigt nu innan jag bara mår dåligt över min degmage och gäddhäng.
och kul att min blogg är så jävla rolig just nu, men har tre prov varav två nationella nästa vecka så ni kanske förstår min stress och mitt dåliga humör. dessutom får jag min tandställning spänd imorgon så jag älskar ju bara mitt liv.

"kul med massa prov, kul med nationella, kul med att man planerar viktminskning, kul att man försöker hinna träna regelbundet - alltså varje dag (alltså styrka tre gånger i veckan, 15-30 minuters kondition varje dag), kul med sista terminen av nian, kul med tandställning, kul med pms, kul med att försöka hinna med att ha ett liv däremellan, kul med all stress. älskar livet just nu." fattar inte hur lärarna och skolverkat inte kan fördela upp allt mycket bättre!!! blir galen, seriöst galen. och dessutom fattar jag inte hur vår tyskalärare då kan proppa oss fulla med glosor och texter vi ska kunna. enda som glädjer mig just nu är träningen och att jag har möjlighet till mvg i både hemkunskap och religion. & sen är väl stress inte det bästa när man ska gå ner i vikt.

och ni som säger emot att det inte är så bra att träna varje dag, med reumatism är det sämre att INTE röra på sig varje dag - får bara ont i kroppen om jag inte gör något.
Erika Heidling
kul med massa prov, kul med nationella, kul med att man planerar viktminskning, kul att man försöker hinna träna regelbundet - alltså varje dag, kul med sista terminen av nian, kul med tandställning, kul med pms, kul med att försöka hinna med att ha ett liv däremellan, kul med all stress. älskar livet just nu.

Sophia

Det sistnämnda dära; Beror ju helt på hur man tränar och hur kroppen mår av det? Bara för att det inte funkar för vissa behöver inte folk anta att det inte funkar för någon alls?

2011-02-03 // 22:49:22
http://visselsnippa.blogg.se/
Sophia

re: precis, jag brukade vara väligt formlös och smal förut innan jag börja med olika p-medel, då börja jag få former och tuttar, och självklart så kunde man äta allt möjligt förr utan att det påverka kroppen, men minsta lilla chokladbit sätter sig på direkten nu. Så det är därför jag är rätt hård mot mig själv när det kommer till mitt nya större "jag". Så pinnsmala ben skulle jag inte tacka nej till att ha igen, men gärna smala ben men ändå höfter och kvinnliga former kvar! Ser vberkligen fram emot att köpa nya cheap monday som jag tycker jag är snygg i!



Säger ju det, vi tänker lika om mycket! :)

2011-02-03 // 22:52:19
http://visselsnippa.blogg.se/
Sophia

re: fast det med att jag önskar mig pinnsmala ben går inte, för jag har en gigantisk vadmuskel i varje vad som inte direkt går att bantaeller träna bort, så mina ben ser ut som vandra-i-skogen-ben. </3 hahah. Vi har samma "skönhetsideal" som du säger, men jag kommer aldrig få som benen jag drömmer om :c

2011-02-04 // 12:33:52
http://visselsnippa.blogg.se/



vem är du?


email:

din blogg:

dina tankar här: