20101026



även om det är nästan ett halvt år kvar till att jag ska söka gymnasium så är jag numera stensäker på att det är kulturama jag vill in på! kommer behöva ha vg i alla ämnen (fast har ju redan det utom tyska dåå) och så är det väl alltid ett plus i kanten att sticka ut lite med högre betyg, sen är det självklart ett intagninsprov eftersom det är estet - skicka in tre bilder. (intagningsbetyget ligger på 430, 16 vg + 190 i intagningspoäng) känner ju att jag inte kan tabba något sånt eftersom det finns en bunt med bilder jag gillar mer än dom andra. sen är jag rätt glad över att jag kan plocka bort tyska ifall jag vill, har grymt svårt för nya språk.

det står 2010-2011 på häftet, ja. detta beror på att jag fick förra årets för att jag mest ska läsa om allt osv.

johanna

SV: Oj, tufft! Haha, du och rektorn kan bli close tycker jag :) Höga intagspoäng suger, men tror att jag iaf kommer gå ut med 280p, det hoppas jag i alla fall! Sen behöver jag få minst 5p/9p på arbetsprover - så har vi Kungsten. Annars ska jag söka Kulturama, Blackeberg och Södra Latin :D

2010-10-26 // 14:46:04
http://danceitblue.blogg.se/
Sophia

Gaah, tyska är ju så sjukt jävla badass så det finns inte! Ångrar verkligen att jag inte gick på tyska på högstadiet. Iofs ångrar jag att jag inte gick på några lektioner också. Skoltrötthet = SKIT. Grymt att du kör på med pluggandet. Det enda jag haft VG i någonsin är Bild, lol.

2010-10-26 // 14:46:15
http://visselsnippa.blogg.se/
Louise

På sätt och vis önskar jag alltid att jag hade sökt gymnasium i Stockholm. Förvisso, det är höga intagningspoäng på majoriteten av skolorna men jag tror jag hade kunnat gå något som passa mig bättre än det jag gick nu under tre år.



Kulturama låter awesome och jag önskar dig lycka till! Ge inte upp, sista sträckan nu, men glöm inte att ha kul också. (: (himlans vad klyschigt det där lät...)

2010-10-26 // 17:35:34
http://andvari.blogg.se/
Lina.

GO FOR IT :D

2010-10-26 // 20:37:33



vem är du?


email:

din blogg:

dina tankar här: